Projectleider Vooronderzoek “Mijn Utrecht” en Berichtenbox

  • Bemiddeling
  • Bij opdrachtgever
  • Freelance
  • Part Time
  • Utrecht
  • in overleg (afh. van ervaring) Euro / Uur

Gemeente Utrecht

Gemeente

Voor onze opdrachtgever Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Projectleider Vooronderzoek “Mijn Utrecht” en Berichtenbox.

Startdatum: 1 juni 2025
Duur: 7 maanden
Tarief: in overleg
Deadline aanbieden: vrijdag 9 mei 2025 08:00
Inzet: 24 uur per week
Standplaats: Utrecht/Hybride
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Opdrachtomschrijving

Utrecht heeft jou nodig! Het programma Publieksdienstverlening zoekt een Projectleider Mijn Utrecht en Berichtenbox. De gemeente Utrecht is grootschalig in ontwikkeling. Om onze dienstverlening verdergaand te verbeteren ontwikkelen en migreren we de komende jaren in een passend tempo onze dienstverlening naar het zogenoemde Common Ground landschap. De Common Ground is de vernieuwing van ons gehele ICT dienstverleningslandschap en is nodig om onze dienstverlening verregaand te kunnen verbeteren.

Competenties:

  • om technische configuratie ‘te vertalen’ naar functionele verandering, inclusief de impact
  • uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling);
  • gestructureerd: je houdt het overzicht en werkt consciëntieus;
  • analytisch;
  • daadkrachtig, resultaat- en oplossingsgericht;
  • praktisch organiserend vermogen;
  • hands-on, met het vermogen om theorie om te zetten in praktische uitvoering

Opdrachtomschrijving
Op dit moment zijn ons Digitaal Loket, de e-formulieren en onze postkamer al gemigreerd. We willen nu een volgende stap maken met onze dienstverleningsvoorzieningen en hier ook een Mijn Utrecht omgeving en Berichtenbox aan toevoegen. Omdat dit allebei belangrijke onderdelen in de generieke gemeentelijke dienstverleningsvoorzieningen zijn, is het van belang om een goed beeld te hebben van wat de organisatie van deze voorzieningen verwacht. Alleen op die manier kunnen we een voorziening realiseren die zo optimaal mogelijk functioneert voor de Gemeente Utrecht als geheel.

Wij zoeken een Projectleider die samen met de businessanalist en architect de volgende taken oppakt:

  • Businessanalyse opstellen: de eisen en wensen van de toekomstige interne afnemers van de Mijn Omgeving en Berichtenbox in beeld brengen.
  • Het faciliteren van de daarvoor benodigde workshops.
  • Analyse oplossingsrichtingen: bepalen van mogelijke oplossingsrichtingen en definiëren van criteria ter beoordeling hiervan.
  • Matchen van potentiële oplossingsscenario’s met de businessbehoeften en hierover adviseren.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden. We werken hybride, we verwachten dat je de dinsdagen en donderdagen met het team op het Stadskantoor samenwerkt.

Resultaat van de opdracht
Aan het eind van de opdracht zijn tenminste de volgende resultaten beschikbaar:

  • Een gedegen business analyse.
  • Een beslisdocument waar, op basis van de business analyse en de daaruit volgende scenarioanalyse, een advies voorgelegd wordt over de beste oplossings(richting).
  • Een concept productvisie.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functie-eisen

  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je hebt wo denk- en werkniveau.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectleider.
  • Je hebt minimaal 5 jaar gemeentelijke ervaring, bij voorkeur met raakvlakken met dienstverlening.
  • Je hebt kennis op het gebied van de Common Ground beweging.
  • Je hebt ervaring met agile werken in multidisciplinaire teams op het snijvlak van gebruikers en IT.

Functie-wensen

  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring als projectleider.
  • Je hebt meer dan 5 jaar gemeentelijke ervaring, bij voorkeur met raakvlakken met dienstverlening.
  • Je hebt ervaring op het gebied van de Common Ground beweging.

Competenties:

  • Overtuigingskracht
  • Sterke analytische vaardigheden
  • Zelfstandig tot tastbare resultaten kunnen komen

Sollicitatie

Solliciteer of stel een vraag via de “solliciteer” button! We ontvangen bij een sollicitatie graag je CV en motivatiebrief. Onderschrijf in je motivatiebrief los van je algemene motivatie svp ook de functie-eisen per eis. Svp puntsgewijs aantonen dat je voldoet aan de functie-eisen of toelichten hoe jij denkt dit dan wel aan te vliegen als je niet (helemaal) aan de eis voldoet.

Keer terug naar alle vacatures

Om te solliciteren op deze vacature stuur je je sollicitatie naar info@berkhofenterprises.nl